FAQ


Hoe werkt WAD’NWERK?

Wij werken op de volgende manier: Schrijf je kosteloos in via onze website. Besteed daarbij veel aandacht aan een zorgvuldige inschrijving. Wij willen graag een overzicht van je werkervaring ontvangen met daarbij een leuke motivatie en een spontane profielfoto. Op basis daarvan wordt je geselecteerd voor een kennismakingsgesprek.

Na je aanmelding via de site nemen wij zo snel mogelijk telefonisch contact met je op. Jij geeft aan welke vacature of welk vakgebied jouw het meest aanspreekt en waarom je geschikt bent voor de functie. Wij kijken of we een match kunnen vinden en plannen een intakegesprek met je in. Deze vindt plaats op één van onze vestigingen of via Skype/Facetime.

Tijdens de intake leren we elkaar net even wat beter kennen. Jij komt meer te weten over WAD’NWERK en het werken op een eiland, en wij krijgen een beeld van jouw persoonlijkheid, wensen en vaardigheden. Voor we jou bij een werkgever plaatsen willen we graag meer over je weten. Handig, want zo kunnen we een werkgever zoeken die écht bij jou past.

Na dit gesprek gaan wij hard ons best doen om je te plaatsen. Wij sturen je een overzicht met de bedrijven die een plekje hebben voor jou. Hierbij vermeldden wij meer informatie zoals de bedrijfsgegevens, wat je werkzaamheden zullen zijn, het aantal uren dat je zal werken en hoe de huisvesting is geregeld.

In overleg met jou maken we een keuze voor het bedrijf waar je zal gaan werken en vanaf dat moment kan je grote avontuur beginnen!



Wie zijn de werkgevers van WAD’NWERK?

Bij WAD’NWERK worden alle werkgevers zorgvuldig gescreend. We gaan alleen met werkgevers in zee wanneer er een gezonde werkomgeving gegarandeerd wordt. We willen dat je op een plek terecht komt waar je thuis kunt voelen: A home away from home.

Moet ik mijn reiskosten zelf betalen?

WADN’WERK geeft je eenmalig een retour van je huisadres naar het eiland waar je gaat werken. We maken je het graag makkelijk. Wil je tussentijds naar huis? Dan zijn de kosten voor jezelf.
De gemaakte kosten voor de heen– en terugreis kun je declaren bij jij uiitzendbureau. Daarvoor stuur een scan van je bus, trein- en bootkaart naar jouw contactpersoon. Zonder bonnen of scans kunnen wij de reiskosten niet vergoeden. Indien je je declarative rechtstreeks bij de opdrachtgever kunt indienen brengen we je daar van op de hoogte.


Waar en hoe boek ik mijn bootticket?
Dit verschilt per eiland. De info vind je hieronder:

- Schiermonnikoog
- Ameland
- Vlieland en Terschelling
- Texel

Waar slaap ik, en wordt er voor me gekookt?
De huisvesting is per werkgever verschillend, maar wanneer je via WAD’NWERK op de eilanden aan de slag gaat wordt er altijd accomodatie voor je geregeld. Je hebt altijd een bed, douche en keuken tot je beschikking.

Op de dagen dat je werkt zorgt je werkgever voor een personeelsmaaltijd. De Nederlandse belastingdienst verplicht werkgevers om een kleine vergoeding te vragen voor deze maaltijden. Jouw kosten nemen we door tijdens de sollicitatieprocedure. Uiteraard ben je vrij om deze maaltijd af te slaan en je eigen potje te koken!

Op de dagen dat je niet werkt moet je voor jezelf zorgen. Geen inspiratie? hier voor 5 super easy gerechten.

Wat gebeurt er als ik een baan via WAD’NWERK heb gekregen?
We bespreken telefonisch of in real-life, wat je zelf prettig vindt, wat er van je verwacht wordt op het moment dat je een baan krijgt. Belangrijke zaken als je salaris, de bootreis, accomodatie en maaltijden worden voor je geregeld door WADN’NWERK. Easy toch?

Welke documenten moet ik aanleveren voordat ik aan de slag kan?
Voordat je aan de slag gaat moeten wij een arbeidsovereenkomst voor jou aanmaken. Hiervoor hebben wij aanvullende informatie van je nodig. We sturen je per e-mail een formulier toe die je dient in te vullen. Deze stuur je ons retour samen met een kopie van de voor- en achterkant van een geldig legitimatiebewijs.

Krijg ik een arbeidsovereenkomst?
Zodra wij jouw gegevens hebben ontvangen zullen wij je arbeidsovereenkomst aanmaken. Deze sturen wij per mail of per post naar je toe. Dit contract moet vóór aanvang van je eerste werkdag bij ons binnen zijn. Eerder kan je namelijk nog niet aan het werk gaan.

Wat is een geldig legitimatiebewijs?
Je legitimatiebewijs dient niet te zijn verlopen als je in dienst gaat. Voor het maken van de scan hebben wij een aantal eisen. Je legimatiebewijs moet goed leesbaar zijn, de handtekening moet goed zichtbaar zijn, er morgen geen vingers op de foto van het ID bewijs staan.

Hoe log ik in bij PAY4ME?
Wij maken een account voor je aan bij onze backoffice partij PAY4ME. De handleiding hiervan krijg je toegestuurd per mail.

Wat moet ik meenemen naar een eiland?
Je krijgt een WAD’NWERK survival kit wanneer we een baan voor je hebben gevonden. Daarin vindt je o.a. een inpaklijst en alvast een vet t-shirt.

Moet ik werkkleding meenemen?
De kledingvoorschriften verschillen per werkgever. Vaak krijg je van de werkgever een setje kleding, maar je zorgt wel altijd zelf voor nette, zwarte goedlopende werkschoenen. WAD’NWERK zorgt ervoor dat je, voor je op de boot stapt, weet wat je mee moet nemen.

Wat is het loon?
Je loon wordt middels het cao van de opdrachtgever bepaald. Dit is afhankelijk van je leeftijd, opleiding en werkervaring.
Ik heb gewerkt, maar wanneer ontvang ik mijn loon?
Als werknemer kun je kiezen voor een wekelijkse of vierwekelijkse betaalfrequentie. Wanneer je hebt gekozen voor een wekelijkse betaalfrequentie en de uren zijn uiterlijk dinsdag voor 12.00 uur bij ons aangeleverd, dan betalen wij het salaris op de donderdag van diezelfde week. Voorwaarde is wel dat je dossier compleet is en alle documenten getekend zijn. Wanneer je hebt gekozen voor een vierwekelijkse betaalfrequentie dan kun je onder het tabblad downloads op onze site het schema uitbetaling loon raadplegen.


Kan ik mijn vakantiegeld laten uitbetalen?
Vakantiegeld wordt eenmaal per jaar uitgekeerd in week 23. Tussentijdse opname van vakantiegeld is niet mogelijk. Enkele opdrachtgevers werken met het uitbetalen van de salarissen inclusief reserveringen. Is dit bij jou het geval? Dan krijg je bij elke salarisbetaling meteen het opgebouwde vakantiegeld uitbetaald en wordt er in mei/ juni niets betaald.

Hoe wijzig ik mijn loonheffing?
Je kunt de loonheffing wijzigen door een nieuwe loonbelastingverklaring bij ons aan te leveren. De loonbelastingverklaring kun je vinden op onze site onder downloads. Het ingevulde formulier mag je per post of per mail naar ons opsturen. Uiteraard mag je ook op de vestiging langs komen voor het invullen van een nieuwe loonbelastingverklaring.

Wat zijn de werktijden?
We gaan altijd uit van een fulltime baan (38 uur p/w) met een vijf daagse werkweek. Omdat het gaat om horeca bedrijven in het hoogseizoen kan het zijn dat je soms meer uren maakt, deze worden uiteraard gewoon uitbetaald.

Welke banen bieden we aan?
Wij bemiddelen voornamelijk in horeca en housekeepingpersoneel. Wij zijn altijd op zoek naar gemotiveerde bedieningsmedewerkers, koks (hulpkoks, zelfstandig werkende koks en chefkoks), ijssalon medewerkers, barmedewerkers en housekeepingmedewerkers.

Waar kan ik werken?
Wij hebben een divers klantenbestand. Wij hebben grote hotelketens als klant, maar ook een klein hotel. Daarnaast hebben wij discotheken, luxe restaurants maar ook een gezellig eetcafe als klanten. Wij bemiddelen ook personeel op campings!


Wij blijven ter alle tijden je contactpersoon en zullen altijd adviserend en ondersteunend voor jou werken!

wij staan voor je klaar

Geert de Bruijne

Groningen
050 - 5470051
geert@jij-uitzendbureau.nl

Bo Copinga

Groningen
050 - 5470051
bo@jij-uitzendbureau.nl

Deborah Pinas

Groningen
050 - 5470051
deborah@jij-uitzendbureau.nl